Nieuwe artikelen

Aandachtspunten voor voedselfabrikanten!

Dagelijks maak je mee dat mensen zich laten verleiden tot het maken van ongezonde opties voor het eten. Dit neemt de laatste jaren erg toe en brengt gevaar voor de samenleving. De marketing speelt hier een grote rol aan de hand van allerlei marketingtrucjes.

Wat houden de ‘’ marketingtrucjes’ nou in?

Deze trucjes worden toegepast om klanten gek te maken en hen poging laten maken tot een conversie van een product of dienst. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat voedselfabrikanten voordeelverpakkingen of acties van 2 voor de prijs van 1 hanteren. Dit dient er om het promoten van een product dat niet van gezonde staat is.

Hoe kan je deze trucjes herkennen?

Ten eerste moet je zelf in een verpakking profileren wat er niet in zit. In het product zien klanten dat er sprake is van ‘zoutarm’’, terwijl er nog veel suikers hierin bevatten. Omgaan met portiegrootte zien de klanten vaak over het hoofd. De portiegrootte wordt dan het meest onderschat. Het gaat hier bijvoorbeeld portiegrootte van één koekje, maar het gaat om een meeneemverpakking van drie koekjes.

Ten tweede zijn er verschillende uitspraken die flexibel kunnen worden gebruikt om geen verkeerde indruk te wekken voor de klanten. Een voorbeeld is een ‘light’ cola. Er wordt hier dan vermeld dat er 30% minder suiker zit verwerkt, terwijl er toch de hoeveelheid suiker hoger ligt dan de benoemde percentage.

Een aantal tips van het kopen van producten

– De hoeveelheid kennis over een product is belangrijk. Je leest achter het product het etiket en de ingrediënten die er zijn toegevoegd.

– Maak voordat je gaat boodschappen een lijst van producten die je vandaag gaat kopen.

– Vergelijken en beoordelen van producten. Door deze methode toe te passen voor elk product, kom je straks erachter welke prijzen goedkoper uitvallen. Maar aan de andere kant leidt het ook ertoe dat je de gezonde producten kiest in plaats van de ongezonde producten.

         

Je zal het verschil merken als je nu hetzelfde product aanschaft als voorheen! Let dus op die voedselfabrikant!

 

https://ravensbergenfood.com/voedselfabrikant/

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Gezondernu.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Wat is Mounjaro en waarin verschilt het van Ozempic?

Mounjaro is de nieuwere broer van Ozempic en werkt anders Mounjaro is een nieuw afvalmedicijn dat steeds populairder wordt, vooral omdat veel mensen zeggen dat het beter werkt dan Ozempic. Het werkzame bestanddeel heet tirzepatide en dat doet iets slimmers dan alleen maar je hongergevoel remmen. Waar Ozempic één hormoonreceptor nabootst, pakt Mounjaro er twee tegelijk aan! Dat zorgt ervoor dat je niet alleen minder trek hebt, maar ook dat je lichaam beter omgaat met suiker en vet. Mijn huisarts legde het uit als een dubbele aanpak in plaats van een enkele. Klinkt ingewikkeld, maar het resultaat is dat mensen vaak meer afvallen met Mounjaro dan met Ozempic. Een nicht van mij stapte over van Ozempic naar Mounjaro omdat ze was vastgelopen in haar gewichtsverlies. Met Mounjaro ging het ineens weer verder! Afvallen met Mounjaro lijkt effectiever, maar het is ook duurder en heeft andere bijwerkingen. Voor sommige mensen is

Gepubliceerd door Gezonder Nu.nl